Салық төлеушілердің белгілі бір санатын қоспағанда, Қазақстан Республикасының аумағында ақшалай есеп айырысулар міндетті түрде бақылау-касса машиналарын қолдана отырып жүргізіледі. Бақылау-касса машинасы (БКМ) чегінің берілмеуі кірістердің жасырылуына, тиесілі салықтардың төленбеуіне әкеледі, бұл сайып келгенде тұтастай көлеңкелі экономика көлемінің ұлғаюына әкеп соғады. Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінің (ӘҚБтК) 802-бабы 1-тармағының 3-тармақшасына сәйкес жеке және заңды тұлғалардың хабарламалары немесе арыздары, сондай-ақ бұқаралық ақпарат құралдарындағы хабарламалар әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс қозғауға себеп болып табылады.
БКМ чегін немесе тауар чегін бермеу немесе БКМ чегін немесе тауар немесе қызмет үшін төленген сомадан көп немесе аз сомаға тауар чегін беру әкімшілік жауапкершілікке әкелетінін білу маңызды.
Жауапқа тарту үшін дәлелдемелер: тартылатын адамның түсініктемелері; жәбірленушінің, куәлардың айғақтары; сарапшының, маманның қорытындылары мен айғақтары; заттай дәлелдемелер; өзге де құжаттар; Әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалар және ӘҚБтК-де көзделген процестік әрекеттердің хаттамалары болып табылады. Мұндай бұзушылықтарды алғаш рет жасаған кәсіпкерлер ескерту ала алады, ал жыл ішінде қайталап жасалған бұзушылық үшін салық төлеушінің санатына қарай 15-тен 50 АЕК-ке дейінгі мөлшерде айыппұл салынады.
Чектің басты артықшылығы-бұл ақаулы немесе қажет емес өнімдерді дүкенге оңай қайтаруға мүмкіндік береді. Мысалы, кәмелетке толмаған бала қымбат сатып алып, отбасылық бюджетті қатты шайқады.
Егер чек болса, ата-аналар сатушыға немесе дүкен әкімшілігіне жағдайды түсіндіріп, өнімді қайтара алады.
Чектің болмауы тауарды дүкенге қайтаруда үлкен кедергі болады. Бұл құжат өнімдердің белгілі бір дүкенде, белгілі бір уақытта және нақты белгіленген ақша үшін сатып алынғанын көрсетеді.
Чек болмаған жағдайда, сатушылар бұл затты бірінші рет көргендеріне және оны бұрын сатпағанына сілтеме жасай алады.
Теориялық тұрғыдан, чек болмаған жағдайда тауарды дүкенге қайтару мүмкін. Егер камералар сатып алу сәтін алып тастаса, күзетші немесе бөтен адам сатып алушының пайдасына куәгер болса, дүкен өнімді кері қабылдаудан бас тарта алмайды.
Бұл ереже "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" заңға енгізілген, бірақ дүкендер бұл туралы өз қызметкерлерін сирек хабардар етеді.
Тауарды тексерусіз қайтарған кезде, уақытты, нервтерді жоғалтуға және дүкен Әкімшілігімен ұзақ уақыт қарым-қатынасты нақтылауға дайындалу керек. Мекеме қызметкерлерінің чек беруді ұмытып кеткенін дәлелдеу қиын, әсіресе бақылау камераларынан немесе куәгерлердің айғақтарынан жазба болмаса. Көбінесе қарым-қатынасты нақтылау сотқа келеді.